Monday, June 13, 2005

Revista Joy- en-joy!

JOY

“Site-ul 20ani s-a mutat.
In 5 secunde vei fi redirectionat(a) catre noul site JOY

Asa am aflat ca 20ani a disparut. A murit regele, traiasca regele! In acest caz, regina. Pentru ca, daca 20ani era dedicata tinerilor (si fete si baieti- cu varsta undeva, aproape de 20 de ani), JOY este o revista a mea, a ta, a ei. JOY este “un ghid de seductie pura”, aceasta misiune reprezentand chiar sloganul sub care troneaza revista.
Revista JOY este publicata de Roumanian Publishing Group SRL, si este o marca inregistrata a Marquard Media Ag. Apare in Germania, Elvetia, Austria, Ungaria si Serbia.
Publicatie lunara, in Romania a ajuns, in ianuarie, la numarul trei.

Ø Public tinta
Ea este o tipa nonconformista, dornica de a fi in ton cu moda si cu noutatile, o ‘scolarita’ gata sa primeasca informatii importante, glumite, barfe. Se lasa indrumata si invatata pentru a deveni o adevarata seducatoare- stralucitoare si plina de strategii.
Are intre 18 si 35 de ani, cativa banuti- 39.900 lei- pentru a cumpara revista, si mai multi bani- de ordinul sutelor de mii si a milioanelor- daca doreste sa cumpere produse promovate in paginile ce urmeaza sa le rasfoiasca. EnJOY!
Preturile exagerate ale cosmeticelor, accesoriilor si ale diverselor piese de vestimentatie sunt oarecum in contradictie cu posibilitatile financiare ale multor cititoare. Insa pretul accesibil al revistei, si restul articolelor sunt adaptate publicului tinta. Oricum, se stie deja, cititoarele din Romania au invatat, atunci cand e cazul, sa se uite numai la poze, sau sa ‘fure’ idei pe care sa le puna in practica, mult mai ieftin- aceeasi Marie, care, adevarat, nu este de firma…

Ø Continut
148 de pagini, sase sectiuni (people, beauty, sex&relatii, moda, reportaj, divertisment), rubrici permanente (editorial, horoscop, adrese utile, integrama cu premii, din numarul urmator) si pagini intregi de reclama.
Un editorial, stiri, reportaje, portrete, interviuri- de toate se gasesc in revista. Pacaleala aceasta merge bine pentru necunoscatori- daca sta scris in coltul din stanga- sus ‘reportaj’, atunci inseamna ca voi citi un reportaj. Insa adevarul jurnalistic este altul.
Articolele acestea sunt niste texte- si atat- bine aranjate in pagina, ce-i drept, usor de citit, pline de culoare. Sunt texte care nu-si propun sa socheze prin profesionalism, ci doar sa placa, sa fie intelese, ‘usor digerabile’.
Editorialul nu este semnat decat cu EnJOY! In mare majoritate insa, articolele sunt semnate- pe verticala, in marginea din dreapta, pe pagina impara si in marginea din stanga, pe pagina para. Aceasta informatie in alb sau negru, cu litere de-o schioapa, este vizibila, dar nu ‘sare in ochi’.
La revista scriu in jur de 13-15 persoane: editorul (Dana Musceleanu), redactorul-sef (Gabriela Zavaleanu), editorul de frumusete (Mirela Gruia), stilistul (Laura Lazar), 7-8 persoane cu nume strain (probabil articole copiate de la suratele din celelalte tari pline de bucurie –JOY!) si 3-4 colaboratori.
Editorialul are, in medie 1500 de caractere, stirile- cam 500- 1.000 caractere, reportajele- 15.000 caractere, iar un portret, 4.000 de caractere. Un spatiu mai mare in revista se acorda pentru coverstory, subiectul care trateaza in amanunt o anume etapa a vietii sau o super- realizare a vedetei de pe coperta. (Ex: Superdieta lui Renee Zellweger, Sexy diva Sarah Jessica Parker).
Alte texte, necatalogate ca intrand intr-un anume stil jurnalistic, sunt despre frumusete (machiaje si coafuri), sex&relatii (trucuri si strategii), moda (tendinte 2005, fashion news), divertisment (cluburi, masini, muzica, horoscop, teste, si pagini speciale care surprind vedete in ipostaze incomode). Dietele si horoscopul sunt incadrate la loc de mare cinste in paginile JOY. De efect sunt paginile auto- exclusiv feminin.
Revista abunda in poze, in multe cazuri, pentru text, ramanand mai putin de jumatate de pagina. In acelasi loc cu semnatura textelor este trecuta si sursa fotografiei- arhiva JOY, Reuter, Nova Music Foto Produce, Media Services, site-uri. Singurul nume de fotograf roman este cel al lui Sebastian Enache care, un ultimul numar nu mai apare in caseta redactionala ca fotograf, ci in calitate de colaborator.
Reclama este sufletul comertului. Din 144 de pagini, plus inca patru (coperta), in numarul din luna ianuarie, reclamele nu ocupa decat 18 pagini din revista propriu- zisa si inca trei (paginile 2, 147 si 148 din coperta), fata de 32 de pagini de reclama cate au existat in numarul anterior. Din cele 18 pagini, 12 reclame se gasesc in primele 50 de pagini ale revistei.
Produsele din reclame variaza de la cosmetice (crema hidratanta antiimperfectiuni Normaderm, lotiune& spuma Subrina, produse Oriflame) la parfumuri (Lalique, Dior), bauturi racoritoare (Coca- Cola light), articole de imbracaminte/ incaltaminte ale unor firme de renume (Alb-Negru, Veronesse, River Woods), telefonie mobila (Samsung SGH-X460), publicatii (Sapte Seri, Viva), posturi de televiziune si radio (MTV, Radio 21, Antena 1, Prima TV si trei reclame la TVR Cultural.) O gama diversa, pentru diferite ocazii, pentru trup, dar si pentru suflet, pentru o stare de bucurie sufleteasca, trupeasca si intelectuala (vezi reclamele pentru TVR Cultural).
Pagini de publicitate pot fi considerate si cele de moda news, beauty, star style, stil ghid, auto, flash- alte pagini se intituleaza chiar promo.
Cititoarele se bucura atunci cand descopera- destul de rar, ce-i drept, ca in josul paginii de reclama este un concurs (in nr. 3 al revistei, pagina 83, concurs Lalique Parfums, 5 premii in valoare totala de 500 euro). Singurul concurs permanent este cel intitulat Integrama cu premii.

Ø Design
Revista-carte, are un format atractiv- 17cm/ 23 cm. Incape in poseta, se poate citi la sala, in parc, la un suc, sub banca, etc. Un JOY atat de mic, pentru o bucurie atat de mare.
Hartia este fina, lucioasa, de calitate. Culorile sunt multe, vii, aranjate cu bun gust in pagina si… la moda!
Pe coperta- intotdeauna o vedeta al carei subiect este promovat alaturi de inca cinci titluri. Alte doua subiecte sunt promovate pe cotorul revistei, care are aceeasi culoare cu titlul mare. Acesta din urma (titlul JOY) ocupa aproape in intregime latimea paginii, si cam o cincime din lungimea ei. Isi schimba culoarea de la numar la numar. Poza decupeaza titlul. Capul vedetei ‘taie’ din O de la JOY si ce mai ramane, poate fi usor comparat cu o coronita sau cu o aura.
In coltul pe care-l inchide litera J in pagina, sunt trecute luna si anul aparitiei, adresa de site (www.e-joy.ro) si pretul. Sub Y sta sloganul – seductie/ de seductie pura, iar ‘seductie’ este scris intr-un chenar colorat.
Chenarele care incadreaza anumite cuvinte cheie sunt des folosite si in interiorul revistei, in dorinta de a scoate in evidenta personajul despre care se discuta sau o idee.
Continutul revistei nu este incadrat intr-un chenar uniform. De multe ori unele poze se prelungesc, parca, dincolo de pagini, alte poze sunt incadrate, dar par ‘aruncate’ in pagina- de marimi diferite, pe inaltime sau pe latime, avand in completare un text care sa explice/ adauge o informtie. Un chenar imaginar exista pentru texte, dar acesta dispare cand ne asteptam mai putin, in alte chenare colorate, in alte marimi ale caracterelor- oferind dinamism fiecarei pagini.
Textele sunt scrise cu fonturi neserifate, aerisit. Titlurile, supratitlurile, subtitlurile, intertitlurile, chapeau-urile sunt mari si foarte mari, colorate, subliniate sau incadrate intr-un fundal colorat. Scrisul se face pe doua sau trei coloane. Uneori, in aceeasi pagina avem combinatii sau portiuni de text cu doua coloane, si altele cu trei. De la numar la numar, rubricile fixe nu-si pastreaza acelasi format.
Elementele de design care sa asigure continuitatea sunt: stilul si culorile de la cuprins, chenarele colorate pentru cuvintele- cheie din stirile de la inceput- joc de doua culori, dar nu intotdeauna aceleasi, titlurile de pagina scrise in alb si negru si, in mare majoritate, in limba engleza (trendreportaj, sexplicatii, beauty, real people, be happy, trend), rubricile smile, foto CV, test, noutatile de la pagina de muzica (in chenar albastru), star news. La coverstory si la unele reportaje de ‘maxima importanta’ (ghicitul in palma, dieta Joy), o dunga colorata strabate in partea de sus, pe latime, toate paginile care trateaza acest subiect.

Ø Concluzii
JOY este o revista pentru femeia moderna, activa, dornica de schimbare si gata oricand de a incerca ceva nou. JOY este revista celor care se bucura in engleza.
Plina de culoare si informatie- mai mult sau mai putin de actualitate- revista este usor de citit, are teme ‘seducatoare’, care acopera o gama variata de subiecte, sugestii, exemple de viata.
Intr-un moment de relaxare, de destindere, sau chiar de plictiseala, JOY poate fi un leac potrivit, o ‘telenovela’ tiparita. (sau pe calculator!)

3 Comments:

Blogger mandycollins2787 said...

I read over your blog, and i found it inquisitive, you may find My Blog interesting. My blog is just about my day to day life, as a park ranger. So please Click Here To Read My Blog

http://www.juicyfruiter.blogspot.com

10:09 AM

 
Blogger dwainclinton27367681 said...

Do you want free porn? Contact my AIM SN 'abunnyinpink' just say 'give me some pics now!'.

No age verification required, totally free! Just send an instant message to AIM screen name "abunnyinpink".

Any message you send is fine!

AIM abuse can be reported here.

10:38 AM

 
Blogger dwainingals85030146 said...

Get any Desired College Degree, In less then 2 weeks.

Call this number now 24 hours a day 7 days a week (413) 208-3069

Get these Degrees NOW!!!

"BA", "BSc", "MA", "MSc", "MBA", "PHD",

Get everything within 2 weeks.
100% verifiable, this is a real deal

Act now you owe it to your future.

(413) 208-3069 call now 24 hours a day, 7 days a week.

9:18 AM

 

Post a Comment

<< Home